Pokud máte vážnější zdravotní problémy, konzultujte, prosím, svou účast na našich hodinách s lékařem, popř. s námi. Děkujeme.

JÓGA CENTRUM
1-začátečníci, 2-mírně pokročilí, 3-středně pokročilí

CENY A TERMÍNY KURZŮ NAJDETE V SEKCI Kurzy září 2018 - leden 2019
SEZNÁMENÍ S NAŠIMI UČITELI A ZAMĚŘENÍM JEJICH KURZŮ NAJDETE V SEKCI O nás

IYENGAR [ajengár] JÓGA / SPIRÁLNÍ JÓGA (vychází z Iyengar jógy) - terapeutické, důsledněji propracované systémy, kladoucí důraz na správné provedení ásan (jógových pozic těla). Učitel během hodiny vysvětljuje detaily a opravuje cvičící. Správně prováděné ásany velmi zlepšují naši fyzickou schránku....což se samozřejmě odráží i uvnitř, v naší psychice . Iyengarova metoda i spirální jóga využívají ke cvičení pomůcek (popruhy, bločky, cihličky, židle, pohankové válce aj.), někdy také dopomoc a korekci spolucvičícího, tak, aby účinek ásany byl co nejvíce terapeutický. Obě metody výrazně zlepšují držení těla, pomáhají uvolňovat bloky v oblasti páteře a vyrovnávají svalové dysbalance. Protahují zkrácené svaly a uvolňují ztuhlé klouby na straně jedné, přispívají však i výborně ke zpevnění svalů extrémně protažených a zpevnění kloubů s tendencí k hyperextenzi (např. "prolamování" v loktech, ramenou....častý jev u žen). Uvolňování blokád fyzického těla přispívá k rozpouštění blokád na energetické úrovni a ke zlepšení toku energie v těle. Každá hodina je zakončena relaxací.
Začátečníkům se první lekce zdají náročné z jediného důvodu - příliž mnoho nových informací. Po pár hodinách se již začínají cítit ve svém těle příjemněji a počáteční nové věci se stávají základními stavebními kameny ásan, na něž se během let staví nové a nové poznatky a vlastní zkušenosti. Většina z nás, kdo prožil úžasný pocit rozhýbání roky ztuhlého krku či odblokování letité blokády v páteři a pocítil proud energie v místech, která byla roky "mrtvá"....jde dál po cestě jógy dle Iyengara. I to je pravděpodobně důvod, proč je tato metoda nejrozšířenějším stylem jógy v Západní Evropě a USA. Často ji studují učitelé dynamických stylů jógy jako je powerjóga, vyniasa flow či Bikram jóga a vnášejí Iyengarovské prvky důslednosti do svých hodin. Lekce Iyengar jógy jsou po fyzické stránce "výživnější" než lekce spirální jógy.

Vhodné pro všechny ženy i muže (od cca 15 let). Doporučuji i všem novým zájemcům o vinyasu, jako základní přípravu.

JÓGA PRO VŠECHNY / NÁCTILETÍ A DOSPĚLÍ - lekce vycházejí z principů Iyengar jógy, spirální jógy a téměř vždy je zařazeno úvodní rozhýbání páteře pomocí spinálních (krokodýlích) cvičení. Vhodné pro všechny.

VINYASA JÓGA - dynamická forma jógy, která vzešla z tradiční Ashtanga Vinyasa jógy pocházející z jižní Indie. Ve vinyase jde především o propojení dechu a plynulých přechodů mezi pozicemi. Výdrže v ásanách jsou obvykle pět dechů a poté se plynule přechází do další ásany. Ve vinyasa józe se používají tělesné zámky (bandhy), které chrání a zpevňují centrum našeho těla, udržují tělesnou energii v těle a umožňují jí dále růst. Obvykle se dýchá technikou udždžají, což je vlastně dýchání přes částečně uzavřenou hlasivkovou štěrbinu. Tato technika způsobuje mohutné zahřívání organismu a tím samozřejmě začne docházet k detoxikaci orgánů a svalů. Díky vědomému dýchání se postupem času značně zvýší kapacita plic, což je pro zdravý život velmi důležité. Jóga obecně má mnoho pozitivních účinků jak na tělesné, tak i duševní a duchovní úrovni. Jóga by ale nebyla jógou bez pozornosti věnované dýchání a současně i dané ásaně, ve které se právě v daný moment nacházíme. Pozornost musí být obrácena "dovnitř". Bez této pozornosti bychom praktikovali pouze imitaci jógy, jakousi "fitness" jógu. Ashtanga Vinyasa a její "light" verze vinyasa či dynamická jóga jsou směry, které skrze fyzické cvičení propojené s dýcháním, přivádí člověka k sobě samému, přičemž dech je jakýmsi opěrným bodem, který nás udržuje v přítomném okamžiku. Tělo se díky pravidelné praxi stává pružnějším a silnějším, mysl jasnější a duše šťastnější. Pokud se budeme držet Pataňžaliho osmistupňové cesty jógy (Ashtanga), zjistíme a pochopíme, že praktikování tělesných pozic (ásan) je jen prostředkem a nikoliv cílem jógy. Ásany čistí a připravují tělo na další stupně naší cesty jógy.
Jednotlivé hodiny mohou být tematicky zaměřené na určitý typ ásan dle jejich anatomického účinku. Na všech hodinách se budeme snažit pracovat jemně, s respektem k vlastnímu tělu a jeho současným možnostem.
Jelikož je ale vinyasa, podobně jako její starší sestra Ashtanga Vinyasa fyzicky trochu náročnějším směrem jógové praxe, je určena především pro lidi zdravé a bez větších problému s pohybovým aparátem. Není vhodná pro jedince trpící srdečními problémy, velmi vysokým krevním tlakem, nemocemi vnitřních orgánů, cukrovkou a pro ženy v prvních dnech menstruace a v době těhotenství.

JÓGA PRO DĚTI - naučí děti vnímat ostatní, zlepšuje jejich motoriku, obsahuje cviky zaměřené na soustředění a pozornost i cvičení rovnováhy, rovná jim páteř a protahuje tělo. S pomocí jógového dýchání a relaxace bojujeme s respiračními onemocněními, alergiemi, snižujeme úzkost – učíme se umění uvolnit tělo i mysl. Poznáváme svoje pocity, posilujeme sebekontrolu, učíme se rozlišovat dobré a zlé a pozitivně vnímat okolní svět.
Přiveďte své děti si s námi zacvičit, přiveďte je zacvičit si se sluníčkem…

zpět